موسسه ی فرهنگی قرآنی عرفان القرآن

(شمیم لقاء)
موسسه ی فرهنگی قرآنی عرفان القرآن
بسمه تعالی
وب سایت حاضر با هدف معرفی موسسه ی فرهنگی قرآنی عرفان القرآن (شمیم لقاء) به علاقه مندان علوم دینی و قرآنی و ترویج و ارائه ی گوشه ای از تفکر اسلامی و شیعی راه اندازی شده است
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی این موسسه به درباره ما مراجعه نمایید.

به امید ظهور تجلی قرآن بشریت صاحب العصر و الزمان(عج) و استشمام شمیم لقائش



از احوالات پسر فاطمه بی خبر نباشید!

بر او سلام بفرستید!

با او صحبت کنید میشنود!

او هم دل دارد....!

سلام بر تو ای پسر فاطمه!

سلام بر تو ای همنشین زمان های دلسوز

سلام بر تو که تنهایی!

سلام بر تو ای حضرت عشق!

آقاجون برگرد بخدا دل ها تنگ است.....
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران


*سیدالشهدا (علیه السلام) ، با چند نفر از اصحاب،چند نفر از ارحامشان،از مخدراتشان قیام کردند. چون قیام لله بود اساس سلطنت آن خبیث را به هم شکستند. در صورت،ایشان کشته شدند،لکن اساس سلطنت را شکستند،اساس سلطنتی که می خواست اسلام را به صورت سلطنت طاغوتی درآورد. (1)
*سیدالشهدا (علیه السلام) مذهب را بیمه کرد. با عمل خودش اسلام را بیمه کرد. (2)
*شخصیت عظیمی که از عصاره ی وحی الهی تغذیه و در خاندان سید رسل،محمد مصطفی (صلی الله علیه وآله وسلم) و سید اولیاء،علی مرتضی (علیه السلام) تربیت و در دامن صدیقه ی طاهره (سلام الله علیها) بزرگ شده بود،قیام کرد و با فداکاری بی نظیر و نهضت الهی خود،واقعه ی بزرگی را به وجود آورد که کاخ ستمگران را فرو ریخت و مکتب اسلام را نجات بخشید.(3)
*سیدالشهداء که همه ی عمرش را و همه ی زندگیش را برای رفع منکر و جلوگیری از حکومت ظلم و جلوگیری از مفاسدی که حکومت ها در دنیا ایجاد کردند،تمام عمرش را صرف این کرد و تمام زندگیش را صرف این کرد که این حکومت،حکومت جور،بسته شود و از بین برود؛معروف در کار باشد،منکرات از بین بروند. (4)
*کربلا و نام مبارک حضرت سیدالشهداء (علیه السلام) را زنده نگه دارید،که در این صورت اسلام زنده نگه داشته می شود.(5)
*انقلاب اسلامی ایران،پرتویی از عاشورا و انقلاب عظیم الهی آن است. (6)
*این مطلبی که الآن القاء کرده اند به جوان های ما که تا کی گریه و تا کی روضه و این ها،این ها نمی فهمن روضه چیست و این اساس تا حالا چه طور نگه داشته شده است.
این را نمی دانند و نمی شود هم بهشان فهماند. این ها نمی فهمند که این روضه و این گریه‌آدم ساز است. انسان درست می کند این مجالس روضه.
این مجالس عزاداری سیدالشهداء و آن تبلیغات بر ضد ظلم این تبلیغ ر ضد طاغوت است. بیان ظلمی که به مظلوم شده تا‌آخر باید باشد. (7)
*سیدالشهدا (علیه السلام) مذهب را بیمه کرد. با عمل خودش اسلام را بیمه کرد. (8)
*اگر سیدالشهداء‌ (علیه السلام) نبود ، این رژیم طاغوتی را اینها تقویت می کردند و به جاهلیت بر می گرداندند،اگر حالا من و تو هم مسلم بودیم،مسلم طاغوتی بودیم،نه مسلم امام حسینی. امام حسین (علیه السلام) اسلام را نجات داد. (9)
*درحالی که شهادت حضرت سیدالشهداء (علیه السلام) از همه ی خسارتها بالاتر بود،ولی چون او می دانست که چه می کند و کجا می رود و هدفش چیست،فداکاری کرد و شهید شد. امام حسین (علیه السلام) با خون خود اسلام را زنده کرد،شما به تبعیت از او اسلام را ضمانت کنید. (10)
* همه باید بدانیم که آنچه موجب وحدت بین مسلمین است. این مراسم سیاسی عزاداری ائمه ی اطهار (علیهم السلام) و به ویژه سرور شهیدان حضرت ابی عبدالله الحسین (علیه السلام) است که حافظ ملیت مسلمین به ویژه شیعیان اثنی عشر می باشد. (11)
* محرم چه ماه مصیبت‏زا و چه ماه سازنده و کوبنده‏ای است. محرم ماه نهضت بزرگ سید شهیدان و سرور اولیای خداست که با قیام خود در مقابل طاغوت، تعلیم سازندگی و کوبندگی به بشر داد و راه فنای ظلم و شکستن ستمکار را به خدایی دادن و خدایی شدن دانست و این، خود سرلوحه تعلیمات اسلام است برای ملت ما تا آخر دهر.
* محرم ماهی است که به وسیله سید مجاهدان و مظلومان اسلام، زنده شده و از توطئه عناصر فاسد و رژیم بنی‏امیه که اسلام را تا لب پرتگاه برده بودند، رهایی بخشید. اسلام از اول پیدایش، با خون شهیدان و مجاهدان آبیاری شد و به ثمر رسید.
* محرم ماهی است که عدالت در مقابل ظلم و حق در مقابل باطل قیام کرده و به اثبات رسانده است که در طول تاریخ، همیشه حق بر باطل پیروز شده است.
* ماه محرم برای مذهب تشیع، ماهی است که پیروزی در متن فداکاری و خون به دست آمده است.
* در صدر اسلام، پس از رحلت پیغمبر ختمی مرتبت ـ پایه‏گذار عدالت و آزادی ـ می‏رفت که با کج‏روی‏های بنی‏امیه، اسلام در حلقوم ستمکاران فرو رود و عدالت در زیر پای تبهکاران نابود شود که سیدالشهداء علیه‏السلام نهضت عظیم عاشورا را برپا کرد.
* تمام انبیا برای اصلاح جامعه آمده‏اند... سیدالشهدا روی همین میزان آمد، رفت و خودش و اصحاب و انصار خودش را فدا کرد... جامعه باید اصلاح بشود. باید عدالت در جامعه تحقق پیدا بکند... برای این بود شهادتش، برای این بود که اقامه بشود عدل الهی.
* سید الشهدا هم کشته شد، نه اینکه رفتند یک ثوابی ببرند. ثواب برای او خیلی مطرح نبود، آن‏طور رفت که این مکتب را نجاتش بدهد. اسلام را پیشرفت بدهد، اسلام را زنده کند.
*زندگی سیدالشهدا، زندگی حضرت صاحب (سلام اللّه‏ علیه)، زندگی همه انبیای عالم همه‏شان این معنا بوده است که در مقابل جور، می‏خواستند حکومت عدل را درست کنند.
* سیدالشهداء دیدند که مکتب دارد از بین می‏رود. قضیه قیام سیدالشهداء و قیام امیرالمؤمنین در مقابل معاویه، مسئله‏ای نیست که بخواهند یک مملکت بگیرند. همه عالم پیش آنها هیچ است... مقصد آنها این نیست که کشورگشایی بکنند.
* آن حضرت (سیدالشهداء) در فکر آینده اسلام و مسلمین بود. به خاطر اینکه اسلام در آینده و در نتیجه جهاد مقدس و فداکاری او در میان انسان‏ها نشر پیدا کند و نظام سیاسی و نظام اجتماعی آن در جامعه ما برقرار شود. او مبارزه کرد و فداکاری کرد.
* هر چه روز عاشورا، سیدالشهدا علیه‏السلام به شهادت نزدیک‏تر می‏شد، افروخته‏تر می‏شد و جوانان او مسابقه می‏دادند برای اینکه شهید بشوند. همه هم می‏دانستند که بعد از چند ساعت دیگر شهیدند... برای اینکه آنها می‏دانستند کجا می‏روند. آنها می‏فهمیدند برای چه آمدند، آگاه بودند که ما آمدیم ادای وظیفه خدایی را بکنیم؛ آمدیم اسلام را حفظ کنیم.
* سیدالشهداء برای اینکه می‏دید جهاد در راه خداست و برای خداست و چون جهاد برای خداست، عزیزانی که از دست می‏دهد، از دست نداده است. اینها ذخایری هستند برای عالم بقا.
* شهادت سید مظلومان و هواخواهان قرآن در عاشورا، سرآغاز زندگی جاوید اسلام و حیات ابدی قرآن کریم بود. آن شهادت مظلومانه و اسارت آل اللّه‏، تخت یزیدیان را که با اسم اسلام، می‏خواستند اساس وحی را به خیال خامِ خود محو کنند، برای همیشه به باد فنا سپرد و آن جریان، سُفیانیان را از صحنه تاریخ به کنار زد.
* سیدالشهداء علیه‏السلام ، نهضت عظیم عاشورا را برپا کرد و با فداکاری و خون خود و عزیزان خود، اسلام و عدالت را نجات داد و دستگاه بنی‏امیه را محکوم و پایه‏های آن را فرو ریخت.
* سیدالشهداء علیه‏السلام با همه اصحاب و عشیره‏اش قتل عام شدند، لکن مکتبشان را جلو بردند. شکست در مکتب نبود، پیشروی بود، یعنی بنی‏امیه را تا ابد شکست داد. سیدالشهدا علیه‏السلام با نثار خون خودشان آن رژیم را، رژیم فاسد را شکست داد. (12)
منابع و مآخذ:
1. صحیفه ی نور،ج7،ص36
2. صحیفه ی نور،ج10،ص 216
3. صحیفه ی نور،ج12،ص 181
4. صحیفه ی نور،ج20،ص 190
5. کلمات قصار،امام خمینی (رحمت الله علیه) ص 58
6. همان
7. صحیفه ی نور،ج10،ص 31
8. صحیفه ی نور،ج10،ص 216
9.صحیفه ی نور،ج7،ص 236
10. صحیفه ی نور،ج7،ص 54
11. صحیفه ی نور،ج9،ص 201
12. برگرفته از کلمات قصار امام خمینی(رحمت الله علیه)


نظرات (۱)

۰۴ آبان ۹۳ ، ۱۵:۲۸ مرضیه صاحبی
عاشورا عظیم بود 
اما عظیم تر از واقعه ی عاشورا 
خاطره ای بود 
که در قلب ها و افکار مردم جهان 
تا به امروز  جاودانه باقی مانده و 
شاید همین جاودانگی 
بهانه ای باشد برای تمام شدن غیبت 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">