موسسه ی فرهنگی قرآنی عرفان القرآن

(شمیم لقاء)
موسسه ی فرهنگی قرآنی عرفان القرآن
بسمه تعالی
وب سایت حاضر با هدف معرفی موسسه ی فرهنگی قرآنی عرفان القرآن (شمیم لقاء) به علاقه مندان علوم دینی و قرآنی و ترویج و ارائه ی گوشه ای از تفکر اسلامی و شیعی راه اندازی شده است
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی این موسسه به درباره ما مراجعه نمایید.

به امید ظهور تجلی قرآن بشریت صاحب العصر و الزمان(عج) و استشمام شمیم لقائش



از احوالات پسر فاطمه بی خبر نباشید!

بر او سلام بفرستید!

با او صحبت کنید میشنود!

او هم دل دارد....!

سلام بر تو ای پسر فاطمه!

سلام بر تو ای همنشین زمان های دلسوز

سلام بر تو که تنهایی!

سلام بر تو ای حضرت عشق!

آقاجون برگرد بخدا دل ها تنگ است.....
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
امام باقر ع فرمود: همانا که خشم و حرص او (سفیانی) بر ضد شیعیان ما می باشد. (غیبت نعمانی، باب١٨، حدیث ٣)

طبق پیشگوئی احادیث ظهور، اختلاف و درگیری در شام یکی از علائم مهم ظهور می باشد، همزمان با قیام فرستاده امام مهدی ع یعنی یمانی ع، قیامی در ناحیه ایران روی خواهد داد، و سفیانی نیز همزمان، شش ماه قبل از ظهور از شام خروج کرده و تمام مناطق آن را تسخیر میکند و بر آن مسلط میشود، در شام قبل از خروج سفیانی حوادث عظیمی مثل اختلاف و درگیری و انقلاب و کشتار و جنگهای خونین و وحشتناک اتفاق میافتد که به تعدادی از آنها ذیلاً اشاره میشود:

مطابق روایات، شام، کمی قبل از ظهور، دچاراختلاف جنگ و درگیریهای سیاسی پایان ناپذیر می شود، که این اختلافات و فتنه ها اگر از طرفی فرو کش کرد، از طرف دیگر شعله ور میشود:

امام باقر علیه السّلام از قول امیر المؤمنین علیه السّلام فرمود: از سه چیز به انتظار فرج باشید. عرض شد: یا امیر المؤمنین آن سه چیز کدامند؟
فرمود: اختلاف داخلى که میان شامیان افتد و و انقلاب پرچمهای سیاه (عزداران حقیقی امام حسین ع) از جانب خراسان و ترس و اضطراب شدید در ماه رمضان...(الغیبة( للنعمانی) / ترجمه فهرى، متن، ص: 294)(1)

در خطبه مخزون منسوب به امیرالمؤمنین ع ، علت سیاه بودن پرچمهای مردم ایران را برپایی هیات عزاداران امام حسین ع (اصحاب بواکی للحسین ع ) ذکر کرده. (2)

و در حدیثی دیگر، امام باقر علیه السّلام فرمود: اى جابر، قائم ظهور نمیکند تا [مردم را] در شام فتنه اى فرا گیرد که بدنبال راه گریز باشند و پس آن را نیابند. (الغیبة( للنعمانی) / ترجمه فهرى، متن، ص: 327)(3)

مطابق روایت، اختلافات و جنگ داخلی و انقلاب در «حمص» شروع شده و به غلیان می آید و می جوشد و در دمشق، آتش شعله ور و برافروخته میشود. (4)

و باز مطابق روایت، مخالفین از غرب کمک می خواهند و آنها علیه دمشق متحد میشوند (5)

مطابق روایت، آنها برای حمله به شام از امم (یا سازمان ملل) استمداد یا اجازه میخواهند، پس جواب مثبت میگیرند(6)

مطابق روایت، شــــــام، از طرف غرب، مورد تحریم و محاصره شدید اقتصادی قرار میگیرد(7)

مطابق روایات، قبل از سفیانی، انقلاب و شورشی در مصر و در یمن اتفاق خواهد افتاد.(8)


و در ادامه غربیها همراه نیروهائی از آفریقا و نیروهای سفیانی به آنجا حمله کرده، مردم را سرکوب کرده و به نیروهای سفیانی در شام می پیوندند :

مطابق روایات ، بعد از تحریم اقتصادی، جنگ خونین و وحشتناکی را پیش خواهند برد، و در ادامه آن سفیانی، که خود از غرب می آید و با فرهنگ غربی بزرگ شده و هم پیمان آنها است خروج می کند
یهود و اعراب هم به نیروهای غربی می پیوندند و برای آغاز حمله، غربیها نیروهای شرقی و اعراب را جلو می اندازند.(9)


مطابق روایات، آنگاه نیروهای غربی با حمله شهاب گونه، به طور وحشتناک و مرگ آور حمله را آغاز می کنند. پس مطابق روایت، باید در آن هنگام منتظر سفیانی باشیم.(10)

مولا علی ع فرمود: آنگاه که برذنهای شهاب گونه (اشاره به موشک و هواپیما) و پرچمهای بنی اصفر( روم ) از مغرب بیایند و شام را اشغال کنند با مرگ سرخ و وحشت زیاد...پس آن هنگام فرزند هند جگر خواره (سفیانی) خروج کند.

امام باقر علیه السّلام که آن حضرت فرمود: [امیر المؤمنین علیه السلام فرمود] هنگامى که دو نیزه در شام ردّ و بدل شد از همدیگر باز نگردد مگر آنکه نشانه اى از نشانه هاى خداوند هویدا شود. عرض شد: یا امیر المؤمنین آن نشانه چیست؟ فرمود: زلزلهاى در شام روى دهد که بیش از صد هزار نفر در اثر آن جان مى سپارد. و خداوند آن زلزله را براى مؤمنین موجب رحمت و براى کافرین عذاب قرار میدهد و چون این پیش آمد روى دهد متوجّه سوران مرکبهاى سپید و سیاه و گوش (یا دم) بریده باشید و پرچمهاى زردى که از مغرب روى مى آورد تا آنکه بشام میرسد و این هنگامى است که بزرگترین ناراحتى و مرگ سرخ روى دهد، و چون چنین شد متوجّه باشید که شهرکى در دمشق بنام (حرستا) بزمین فرو خواهد رفت، و چون چنین شود، فـــــــــــــرزند هند جگر خوار(سفیانی) از وادى یابس خروج کند تا آنکه بر منبر دمشق بنشیند، و چون این چنین شود خروج مهدى علیه السّلام را منتظر باشید.( الغیبة للنعمانی / ترجمه فهرى، متن، ص: 360) (11)

نام سفیانی، عبدالله میباشد و مقدمات خروجش با شورشی در حمص و دمشق - دو بخش شام که امروز کشور سوریه را تشکیل میدهد- و بنابر این ظهور او با انقلاب و شورشی از سوریه آغاز میشود و از طرف ناحیه فلسطین و صحرای خشک (اردن) خروج میکند، او شخصی است که از غرب می آید و لیکن ریاست سرزمین خشک را قبل از ظهور بر عهده می گیرد (12)

و با شعار دفاع از اسلام، احتمالاً دفاع از سنی ها، با جیشی جرار، در مقابل شیعه خروج کرده و مثل سیلی بنیان کن پیش خواهد رفت و هیچ نیروئی جلودارش نخواهد شد.(13)

(1) انتظروا الفرج من ثلاث : فقیل یا امیر المؤمنین و ما هن؟ فقال: اختلاف اهل الشام بینهم.
(2) بشارة الاسلام ص ٨٢ به نقل از بحار ج ٥٣ ص ٨١
(3) قال الباقر ع: یا جابر لا یظهر القائم حتی یشمل الشام فتنة یطلبون المخرج منها فلا یجدونه، نعمانی ب ١٤ ح٦٥.
(4) قال رسول الله ص: ثم یثور بحمص و یوقد بدمشق. فتن ابن حماد حدیث٨٤٠
(5) فیدعو بجماعة من اهل المغرب، فیجتمعون ما لم یجتمعوا لاحد. همان : ح٨٤٠.
(6) و یأتی الامم فیستمدهم علی اهل الشام، فیجیبونه.همان: ح.١٥٢٦
(7) و یوشک اهل الشام ان لا یجبی الیهم دینار و لا مد یمنعهم من ذلک الروم، ملاحم، باب ١٨٧
(8) قَالَ یَخْرُجُ قَبْلَ السُّفْیَانِیِّ مِصْرِیٌ وَ یَمَانِیٌ.، حدیث صحیح از غیبت طوسی ص ٢٧١ و بشارة الاسلام ص٢١٢
(9) و تجمع الیه الیهود جمیعاً و یسیر نحو الشام، مقدمته العصابة المشرقیه معهم اعراب. همان: ح ١٥٢٦
(10) قال امیرالمؤمنین : اذا رأیتم براذین الشهب و رایات الصفر یقبلون من مغرب و یحتلون الشام فى خوف شدید و قتل فجیع فانتظروا ابن اکلة الاکباد من الواد الیابس.
(11) قال امیرالمؤمنین:.....الرایات الصفر تقبل من المغرب حتی تحل بالشام و ذلک عند الجزع الاکبر و الموت الاحمر ... فاذا کان ذلک خرج ابن اکلة الاکباد من الواد الیابس.
(12) یقبل السفیانی من بلاد الروم ... وهو صاحب القوم. غیبت طوسی/٢٧٨
- ثم یثور ثائر یقال له عبد الله أخبث البریة یشتعل أمره بحمص و یوقد بدمشق و یخرج بفلسطین یظهر على من ناوأه یهلک على یدیه أهل المشرق و دعوته شر دعوة و قتلاه شر قتلى یملک حمل امرأة. ابن حماد از حدیث ١٩٧٥.
(13) لا ترد له رایة حتی ینزل المدینه بجیش جرار بحار٥٢ص252و253

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">